Monday 17 June 2013

Tabita Skin Care Tiruan

Penjelasan berhubung produk Tabita ori n produk tabita tidak ori. Bagaimana kita memastikannya. Bukan hanya dari segi botol toner ye adik2 Semua. Yg muncung tirus bagai. Sy pon terkejut bila baca sekarang byk sgt review yg keluar pasal produk tabita yg kononnya doa adalah pengasas Tabita Skin Care. Saya hanya diam sebab ye lah masing2 cari rezeki dgn menjual tabita skin care betol x? Tapi bila dah customer sy ckp sy menjual produk FAKE!!!! Sy naik hantu sekejab. Ye mmg saya jual murah sbb sy terus beli direct di Jakarta. Xpayah la sy bergambar dgn pengasasnya utk mmbuktikan produk sy ori ke x? Cukup dgn testimonial customer yg sgt berpuas hati dgn produk yg saya jual. Bukan dr segi luaran yg kta nk tgk tp kat dalaman nya cth dr segi toner, facial foam, cream. So tepuk dada tya selera. Sy bkn memaksa org membeli tabita dgn saya. Niat sy pon ikhlas nk berkongsi rahsia kecantikan selebriri pada harga yg mampu semua org milikinya... Lagi buki produk saya ori, cuba baca kat entry dibawah ada ke nama yg diwar2 kan disebut sbg pengasas. Xde kan? Hehehe

"KTabita Kosmetik Bantah Produknya Berbahaya
13 Mei 2013 22:44 WIB

Kosmetik berbahaya
REPUBLIKA.CO.ID, JAKARTA -- Badan Pengawas Obat dan Makanan (BPOM) merilis kosmetik Tabita termasuk ke dalam 17 kosmetik yang mengandung bahan berbahaya. Pemilik usaha Tabita Kosmetik, Tri membantah produknya mengandung bahan berbahaya.

Ia mengungkapkan produknya sudah ada tiruan dengan merek yang sama. "Produk saya tidak ada efek sampingnya," ujarnya kepada Republika, Senin (13/5).

Menurut dia, tidak ada konsumen yang komplain selama Tabita meluncur lima tahun lalu. Bahkan ia melabeli produknya dengan peringatan 'Awas Barang Tiruan' agar konsumen tidak tertipu. "Harganya dengan yang asli juga beda," katanya.

Namun Tri mengakui pemakaian produknya akan menimbulkan gatal-gatal dan pengelupasan kulit selama 10 hari. "Tapi mengelupasnya tipis-tipis." Ia mengganggap hal tersebut wajar dalam proses pemutihan kulit. "Tidak boleh pakai produk lain selama pakai Tabita," ungkapnya.

Tabita, katanya, dapat memutihkan kulit dalam pemakaian dua pekan. Tri menjelaskan konsumennya bahkan datang dari Malaysia dan Singapura. Kebanyakan memesan via online dan puas dengan produk yang dikeluarkan.

Sebelumnya BPOM merilis produk Tabita Daily Cream, Tabita Nightly Cream mengandung merkuri. Produk Tabita Skin Care Smooth Lotion dirilis BPOM mengandung hidrokinon yang berbahaya. "Tujuh belas kosmetik berbahaya ini merupakan hasil temuan BPOM sejak Januari hingga Maret 2013," kata Kepala BPOM Lucky S Slamet.

Red: Mansyur Faqih
Rep: Hafidz Muftisany
Komenta
Republika Online
Ungkapan Polwan dan Wanita TNI Soal Larangan Jilbab - Duo Manchester City Akan Datang ke Indonesia - Paus Fransiskus Akui Skandal Gay di Vatikan
republika.co.id

3 comments:

  1. Eh..sebelum ni nak terbeli taw tabita ni. Tapi sebelum beli tu buat lah research sikit sebab ada ura-ura kata yang Tabita ni xda KKM. Sekali betul! I cek dekat website, memang xda KKM Tabita ni. Seriau terus nak beli.

    Muka dah banyak jerawat, kena cari juga produk skincare yang baik. Tiba-tiba ada iklan pasal Yanalis, buat lah kajian lagi,hihi (muka sendiri kena sayang lebih). Yes! kali ni Yanalis ( yanalisskincare.com <<boleh cek sendiri dekat web ni) ada KKM dan testomoni pun semua terbaik je. Glowing2 lagi.

    Jadi, masa tu ada diskaun RM 30, ada free gift, dan free pos lagi. Cepat2, I grab nak cuba. Barang dah sampai, dia ada 4 item ( toner, facial foam, day & night cream). So far, muka pun dah mcm hilang sikit jerawat (baru seminggu guna). Cream dia pun tak melekit, best lah guna.

    Semoga raya kali ni, muka I glowing2, baru mereka semua cemburu (bak kata yanalisskincare.com )..Hehe.. Cubalah, website pun canggih, TRUSTED!! Diskaun masih ada kot, cepat2 lah grab ye.. =)

    ReplyDelete
  2. Hemm.. produk tabita skin care ini sepertinya benar-benar fenomenal. Diperbincang di dunia maya dan dimanapun. Khasiatnya terbaik untuk merawat dan melindungi kecantikan wajah.

    ReplyDelete
  3. Jangan mudah tergiur dengan harga yang sangat murah, saat ini banyak cream tabita palsu dijual dengan harga sangat murah bertebaran di internet..

    ReplyDelete